למה כתיבה שיווקית היא המפתח לעתיד שלי?
בכל רגע, גם אם לא במודע, אנו נתקלים בעבודה של כותבים שיווקיים: אם זה בפרסומת YouTube, בסיסמת פרסום להמבורגר, או אפילו טקסט קידום של הזמר האהוב עלינו, מי שיצר אותם הם כותבי תוכן שיווקיים.
יש כל כך הרבה סוגים של כתיבה שיווקית. גם כשנרשמים לאתר מסוים, אימייל התשובה שקיבלנו , פרסומות במדיה החברתית או בטלוויזיה, כל אילו נכתבו בידי כותבי תוכן שיווקי.
לרוב, הכותבים מוודאים שהתוכן יספק הרבה מילות SEO (Search Engine Optimization) טובות – זאת כדי שהעסק יקודם, ויופיע בעמוד הראשון ב- Google. או שהם יוצרים פרסומת רגילה, אבל כזו שמשלמים עבור כל הקלקה עליה.
לא צריך להיוולד כותב מעולה או להיות בעל כישרון יוצא דופן. אפשר ללמוד את התחום ולהצליח ככל שתרכוש בו ניסיון. זאת גם עבודה רווחית מאד – בישראל כותבים שיווקיים מרוויחים בין 14,000 ל- 20,000 שקל לחודש, בהתאם לעבודה שמבצעים.
אחד היתרונות הגדולים של הכתיבה השיווקית הוא שניתן לבצע אותה מהבית, בזמן החופשי שלנו, כך שניתן לנהל חיים שלמים במקביל לה.
הכתיבה השיווקית נדרשת בהמון תחומים ומכסה מגוון רב של סוגי כתיבה. לדוגמא:
קופרייטינג
כאן יוצרים סיסמאות פרסומת (סלוגנים) כמו: “יש לך ביטוח, אבל אין לך הראל” או משפטים קליטים נהדרים כמו: “טעם החיים” של קוקה קולה. אפשר להשתלב בעבודה הזאת בחברות פרסום ושיווק שונות, או בחברות הייטק. אם אתם דוברים שפה נוספת, תוכלו להשתלב גם בחברות שעובדות עם חו”ל. בכל מקום בו יש צורך בפרסום – שם תוכלו למצוא את עצמכם. קופירייטרים טובים תמיד דרושים, בגלל היכולת להביא להכנסות גבוהות לעסק בזכות הכתיבה שלהם.
בלוגים
כתיבת בלוגים יכולה להיות עבודה די כיפית. לא משנה אם זו חברת אופנה ויופי או חברת טיולים, בלוגים ממש חשובים לפרסום שלהן. אנשים נהנים לקרוא תוכן ומחפשים אותו באמצעות מנועי חיפוש. כותבי תוכן שיווקיים ידעו ליצור תוכן עם מספיק מילות SEO כך שאתר החברה המפרסמת יעלה במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.
עריכת תוכן
אולי אתם דוקא טובים באיתור שגיאות כתיב או טעויות בכתיבה שאחרים לא רואים. במקרה כזה תוכלו להיות עורכי תוכן ולקבל עבודות כתיבה שבוצעו בידי אחרים. תפקידכם יהיה לקרוא אותן, לאתר טעויות ולתקן את העבודה רגע לפני הפרסום. בדרך כלל כדי להיות עורכים מיומנים יש צורך בניסיון של כשנתיים בכתיבה שיווקית.
קידום ופרסום אישי
אם אתם מנהלים עסק עצמאי כמו מאמנת כושר, בעל מסעדה או מוכרים נרות בהכנה עצמית, תמיד תוכלו להיעזר בכתיבה שיווקית על העסק שלכם. לימוד כתיבה שיווקית ייתן לכם את הכלים המקצועיים הדרושים לכתיבת תכנים שיקדמו את העסק, ימשכו כמה שיותר לקוחות ויגדילו את המכירות משמעותית. כך תוכלו לחסוך את הצורך בתשלום לכותב חיצוני שאינו מכיר את העסק שלכם טוב כמוכם.
לימודים און-ליין בזמן אמת
במכללת יהב מציעים קורס ייחודי מסוגו לכתיבה שיווקית המעביר בצורה בהירה את הידע והכלים הדרושים לכם להפוך לכותבים שיווקיים מקצועיים. בקורס תלמדו איך להתאים את הכתיבה לכל סוגי המדיה, איך למשוך קהל לקוחות, מה עושים עם מחסום כתיבה ועוד. הוא מועבר און-ליין ומדמה כיתה גם כשאתם נשארים בבית. בזמן השיעור תוכלו לשאול את המרצה שאלות, לשמוע שאלות של סטודנטים אחרים וליצור שיתופי פעולה וקשרים בינכם שישרדו לכל החיים. בניגוד לשיעורים מוקלטים, בשיעורי און-ליין בשידור חי אתם מקבלים למידה משותפת שתקדם אתכם טוב יותר מלמידה עצמית. השיעורים מועברים לביתכם בשעות נוחות, כך שניתן לשלב עבודה, משפחה ולימודים.
אז למה לימודים אונליין? כי השיעורים מועברים אליכם הביתה לנוחותכם, אין צורך להתנהל בתחבורה ציבורית או לחפש חניה
ולמה דווקא במכללת יהב? כי המכללה הוותיקה מביאה מרצים איכותיים ומנוסים שמגיעים מהתחום, הידע הוא הכי מתקדם ועדכני והקורסים מוכרים ומפוקחים ע”י משרד העבודה, משרד הביטחון ומשרד הקליטה.
אז קדימה, צאו לדרך!